Nowa praca w branży ecommerce, prowadzenie projektów związanych z marketingiem cyfrowym czy nawet współpraca z działami, które zajmują sie digital marketingiem. To tylko przykładowe sytuacje, w których znajomość najważniejszych pojęć marketingowych może okazać się niezbędna. W związku z tym przygotowaliśmy krótki słownik marketingowy zawierający definicje takich słów jak ROAS, konwersja czy pozycjonowanie stron.
- Aktualny słownik marketingowy
- Content marketing i działania SEO
- Sekrety marketingu internetowego
Znajdziesz w nim przydatne pojęcia oraz informacje, gdzie szukać dodatkowych informacji na temat nowoczesnego marketingu internetowego. Jest to o tyle istotne, że branża zmienia się bardzo szybko, więc osoby, które nie będą na bieżąco, mogą pozostać w tyle. To natomiast z pewnością będzie chciała wykorzystać konkurencja.
Aktualny słownik marketingowy
Znajomość popularnych pojęć pozwoli nie tylko prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe, ale też zrozumieć, co tak naprawdę mają na myśli pracownicy zewnętrznych firm odpowiedzialnych za pozycjonowanie stron internetowych, media społecznościowe oraz inne obszary, które są niezbędne w nowoczesnym biznesie. Co w takim razie warto wiedzieć? Na pewno przyda się znajomość poniższych pojęć:
- ecommerce – ogólne określenie handlu elektronicznego, co obejmuje zarówno platformy marketplace, jak i sklepy internetowe.
- konwersja – przykładem konwersji może być dokonanie przez internautę zakupu, zapisanie się na newsletter czy zarejestrowanie na platformie. Zwiększając współczynnik konwersji, można zazwyczaj osiągnąć większe zyski.
- ROAS – pod tym skrótem znajduje się stosunek przychodów wygenerowanych przez reklamy względem poniesionych kosztów.
Content marketing i działania SEO
Jeżeli natomiast chodzi o sprawdzone działania, które pozwalają docierać do nowych klientów, od dłuższego czasu dużą skutecznością i to niezależnie od branży cieszą się przede wszystkim content marketing oraz SEO.
Content marketing, czy marketing treści, to nic innego jak tworzenie wartościowych treści. Ich zadaniem jest przyciąganie potencjalnych klientów. SEO (Search Engine Optimization) pozwala zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania (najczęściej chodzi o wyszukiwarkę Google).
Sekrety marketingu internetowego
Pojęć, które warto znać, aby można było skutecznie działać w sieci reklamowej Google, SEO i ecommerce jest oczywiście więcej. Warto więc również sprawdzić słownik marketingowy dostępny na stronie https://www.prissani.pl/slownik-pojec/, gdzie znajdują się również wartościowe materiały związane z prowadzeniem biznesu online.