Komisja Europejska zatwierdziła 3,2 mld EUR dofinansowania ze środków publicznych na opracowanie baterii słonecznych do pojazdów elektrycznych. Celem było stworzenie „paneuropejskiego ekosystemu” firm. IPCEI, inicjatywa stworzona przez Komisję Europejską, ma na celu wsparcie 17 różnych graczy z branży akumulatorów w każdym kraju członkowskim. Według Vestager, wiceprzewodniczącej Komisji Europejskiej ds. polityki konkurencji, ponad połowa środków trafia do projektów francuskich i niemieckich. W ramach programu firmy otrzymujące pomoc publiczną muszą wykazać, że ich produkty będą miały pozytywny wpływ na całą UE.
UE jest zaniepokojona uzależnieniem Europy od azjatyckiej produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych. Chiny i Indie produkują obecnie 80% światowych baterii, w porównaniu z 3% udziałem Europy. Europejska produkcja baterii ma ogromny potencjał w sektorach energii, tworzenia miejsc pracy, zrównoważonego rozwoju i konkurencyjności. Dlatego UE wsparła kilka projektów dotyczących baterii za pośrednictwem swojego europejskiego sojuszu na rzecz baterii. UE ma nadzieję, że te inwestycje pomogą Europie stworzyć „Airbusa” dla akumulatorów.
Chociaż UE zachęcała do globalnej konkurencji poprzez dotowanie produkcji baterii, starała się również zwiększyć produkcję krajową. Aby to zrobić, zapowiedział pokaźną kwotę, aby zachęcić krajowych producentów. Jak podaje Deutsche Welle, dotacje wyniosą 3,6 miliarda dolarów. Celem jest zrównanie europejskiej produkcji baterii z bateriami produkowanymi w Azji. Unia Europejska już zainicjowała przejście na samochody elektryczne, ale nadal produkuje tylko 3% całości.
Unia Europejska próbuje dogonić szybko rozwijającą się branżę pojazdów elektrycznych. Zatwierdziła ogromne dotacje dla przemysłu na produkcję akumulatorów do samochodów elektrycznych. Pieniądze zostaną podzielone między 17 firm. Doprowadzi to do dalszych 5 miliardów euro prywatnych inwestycji w tym sektorze. Dotacje zostaną rozdzielone między państwa członkowskie, co jest niezbędne, aby Europa była konkurencyjna w tej dziedzinie. Co ciekawe, Francja i Niemcy są pionierami w przejściu na samochody elektryczne w Europie. Jednak pomimo zaangażowania UE w przejście na pojazdy elektryczne, tylko 3% całkowitej produkcji akumulatorów ma siedzibę w Unii Europejskiej.
Unia Europejska chce nadrobić zaległości w strategicznej produkcji baterii elektrycznych. UE ogłosiła swój zamiar w styczniu, finansując w sumie 3,6 miliarda dolarów w branży baterii elektrycznych. Chce móc konkurować z Azją, której kraje produkują obecnie większość baterii do samochodów elektrycznych. Dotacje zostaną wykorzystane zarówno na produkcję, jak i eksport baterii elektrycznych. UE ma nadzieję, że w dłuższej perspektywie dorówna rynkowi.
Strategiczny plan działania Unii Europejskiej w zakresie rozwoju baterii obejmował strategiczny plan działania dotyczący baterii. Plan działania był częścią unijnego planu EPSTE, głównego filaru polityki energetycznej. Inicjatywa ma na celu uczynienie europejskich producentów akumulatorów konkurencyjnymi na światowym rynku. Celem European Battery Alliance jest „opracowanie usprawnionego procesu produkcji baterii”. Plany te zwiększą tworzenie miejsc pracy, konkurencję i wydajność dostaw energii.