UE planuje dać ogromne zachęty firmom budującym i eksploatującym tunele foliowe. KE rozważa przyznanie dotacji, w tym preferencyjnego finansowania i praw do użytkowania gruntów, przynajmniej w części na rozwój projektu. Celem tych zachęt jest pomoc tym firmom w osiągnięciu ich celów biznesowych. KE określiła pewne kryteria dla projektów kwalifikujących się do pomocy publicznej. Kryteria te obejmują wniesienie znaczącego wkładu w cele UE, przezwyciężenie poważnych niedoskonałości rynku oraz zaangażowanie co najmniej czterech państw członkowskich UE. Ponadto program dotacji powinien być przejrzysty i integracyjny oraz mieć pozytywny wpływ na społeczeństwo i gospodarkę. Proces zatwierdzania IPCEI nie powinien mieć negatywnego wpływu na środowisko, co stanowi poważny problem dla większości obywateli Europy.
KE powinna również ściśle współpracować z państwami członkowskimi w celu poprawy polityki fiskalnej i ekologicznego budżetowania. UE stanęła w obliczu znacznej presji na swój budżet, a wykorzystanie środków publicznych staje się coraz droższe. Byłoby znacznie lepiej, gdyby KE mogła dostosować swoje przepisy dotyczące opodatkowania energii do zawartości węgla w produktach, które opodatkowuje. Obniżając podatki paliwowe, UE mogłaby zwiększyć swój udział w PKB, jednocześnie zmniejszając swój wpływ na jakość powietrza.
KE powinna rozważyć usunięcie barier regulacyjnych dla budowy tuneli foliowych. Na przykład państwa członkowskie powinny rozważyć wspieranie sojuszy przemysłowych w celu zachęcenia do rozwoju nowych technologii. A UE powinna wspierać rozwój infrastruktury, która umożliwi realizację tego typu tuneli. Dzięki temu branża będzie mogła w pełni wykorzystać swój potencjał. Tworzenie miejsc pracy i ograniczanie zanieczyszczenia ma kluczowe znaczenie dla gospodarki europejskiej. Dlatego UE powinna wspierać budowę tuneli foliowych i innych innowacyjnych projektów.
UE powinna współpracować z rządami krajowymi w celu usunięcia przeszkód regulacyjnych, które utrudniają rozwój nowych technologii i infrastruktury. Powinna również wspierać rozwój sojuszy przemysłowych i zwiększać wykorzystanie energii odnawialnej. UE powinna również nadal zapewniać finansowanie budowy tych technologii, aby osiągnąć cele na 2030 r. Powinno to również pomóc w zwiększeniu zużycia energii. Jeżeli UE może zachęcić do większej liczby tych technologii, pomoże to w rozwoju infrastruktury dla rozwijającej się gospodarki europejskiej.
Jeśli chodzi o budowę tuneli, KE powinna skupić się na inteligentnym zarządzaniu ruchem w celu zmniejszenia zatorów i zwiększenia obłożenia. Korzyści płynące z tych tuneli powinny obejmować zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza, lepszą łączność i lepszą efektywność środowiskową. KE powinna zadbać o to, by nowe technologie były projektowane w celu zwiększenia mobilności w regionie. Projekt powinien być również zrównoważony i przyjazny dla środowiska. Ponadto powinna to być oś kolejowa o dużej przepustowości łącząca Berlin z Palermo.