EPS, czyli spienialny polistyren, który wszyscy znamy pod nazwą styropian, jest tworzywem sztucznym, które zostało wprowadzone do masowej produkcji kilkadziesiąt lat temu. Swoją niesamowitą popularność jako materiał na opakowania zawdzięcza łączeniu cech, które wcześniej wydawały się niemożliwe do połączenia: jest lekki i bardzo wytrzymały. Choć łatwo go złamać, a nawet rozdrobnić, jest wytrzymały na ściskanie, dzięki czemu chroni delikatne przedmioty w przypadku upuszczenia lub zgniecenia. Sprawdź, czy opakowania styropianowe mogą zabezpieczyć Twoje produkty w transporcie.
Zalety opakowań styropianowych w transporcie różnych produktów
Polistyren od dawna uważany jest za idealny materiał opakowaniowy ze względu na swoją niewielką wagę i bardzo dobre właściwości termoizolacyjne. Jest też tworzywem bardzo plastycznym, co umożliwia łatwe dopasowanie do dowolnej formy. Przy tych zaletach opakowania styropianowe są relatywnie tanie, dzięki czemu ich użycie nie tylko zwiększa ekonomikę pakowania produktów, ale także ich transportu. Od chwili wprowadzenia polistyrenu do pakowania towarów znacznie obniżyły się koszty ich zabezpieczania i transportu.
Do wyprodukowania samych opakowań styropianowych i późniejszego transportu opakowanych w nie produktów potrzebna jest znacznie mniejsza ilość energii niż w przypadku konwencjonalnych materiałów opakowaniowych, takich jak drewno, słoma, korek czy tektura.
Najważniejsze korzyści ze stosowania opakowań styropianowych:
- Doskonała izolacja, która chroni produkty przed zmianami temperatury
- Stabilność wymiarowa i łatwość powrotu do pierwotnego kształtu
- Lekkość i łatwość do układania w stosach
- Wodoodporność
- Idealny do chłodzenia wodnego
- Ma doskonałe właściwości pochłaniania wstrząsów
- Jest odporny na rozwój bakterii
- Jest bardziej atrakcyjny wizualnie dla klientów niż wymienione wyżej materiały
- Tani w produkcji
- Przyjazny dla środowiska i w 100% nadający się do recyklingu
W jakich branżach opakowania styropianowe sprawdzą się najlepiej
Opakowania styropianowe bardzo chętnie wykorzystywane są w transporcie coraz szerszej gamy produktów z różnych branż. Można z niego korzystać wszędzie tam, gdzie ważne są właściwości termoizolacyjne opakowania, wymaga się dobrej ochrony przed możliwością uszkodzeń mechanicznych i liczy się zachowanie kształtu produktu.
Dlatego najczęściej klientami zainteresowanymi zakupem opakowań uniwersalnych, jak i dopasowanych dokładnie do produktu są firmy reprezentujące następujące branże:
- farmaceutyczna i suplementów diety
- gastronomiczna
- sprzętu RTV i AGD
- motoryzacyjna
- logistyczna
Czy do tej listy można dopisać branżę, w której działa Twoja firma?