Czym zajmuje się copywriter? Jako niezależny pisarz zwykle otrzymujesz kreatywne briefy od kolegów z marketingu, public relations, sprzedaży lub reklamy. Specjaliści ci spotkają się z Tobą, aby omówić kreatywne potrzeby projektu. Mogą również współpracować z innymi ekspertami w celu ukończenia projektu. Jeśli nie masz pewności co do kroków związanych z konkretnym projektem copywritingowym, rozważ te trzy wskazówki.
Copywriter jest często pierwszym punktem kontaktu dla klienta. Mogą pisać treści na stronach internetowych, treści w mediach społecznościowych i nie tylko. Muszą upewnić się, że treść odzwierciedla markę i muszą przestrzegać wytycznych dotyczących stylu firmy. Muszą być w stanie obsłużyć wiele projektów w krótkich terminach i żonglować kilkoma priorytetami. Oprócz tego copywriterzy muszą przedstawić swoje koncepcje kierownictwu firmy, aby wyjaśnić strategię leżącą u podstaw kopii.
Copywriter może zarobić od 50 000 do 100 000 USD rocznie. Wiele osób wybiera ten zawód ze względu na wysokie zarobki i stałe obciążenie pracą. Copywriter może pracować w różnych dziedzinach, od pisania dla innych firm po marketing dla organizacji non-profit. Jako niezależny wykonawca copywriter może pracować samodzielnie lub w zespole. Do obowiązków typowego copywritera należą badania, pisanie i optymalizacja.
Zadaniem copywritera jest przekonanie czytelników do dokonania zakupu lub zapisania się na usługę. Można to zrobić za pomocą przekonującego języka i wezwania do działania. Zwykle pracują dla firmy lub jako freelancer, ale mogą też pracować na własną rękę. Niektórzy copywriterzy decydują się na pracę w firmie, podczas gdy inni decydują się na niezależność. W obu przypadkach copywriterzy zazwyczaj podejmują projekty badawcze i produkują prozę do kampanii reklamowych. Mogą nawet pisać dżingle do reklam.
Głównym celem copywritera jest przekonanie czytelników do działania. Podstawowym obowiązkiem copywritera jest przekonanie czytelników do działania zgodnie z konkretną radą. Odnoszący sukcesy copywriter będzie mógł również stworzyć przekonujące wezwanie do działania. Głównym celem freelancera jest sprzedaż produktów lub usług. Podczas gdy niektórzy copywriterzy mogą pracować wyłącznie w agencji, mogą być freelancerami i pracować jako freelancer.
Zadaniem copywritera jest tworzenie pisemnych wiadomości dla firmy lub marki. Większość projektów copywritingowych zaczyna się od kreatywnego briefu i obszernych sesji badawczych. Te informacje badawcze pomogą copywriterowi rozwinąć ton i przesłanie utworu. Mogą również wykorzystać znaleziska do kształtowania tonu utworu. Podczas pracy w kreatywnym środowisku copywriter często jest otoczony przez klientów.